12. Septembris 2017 11:45
Jaunumi
Patērētājiem rūpīgāk jāizvērtē izvēlētā sakaru operatora cenas par zvaniem uz citiem tīkliem

Konkurences padome (KP) vērš patērētāju uzmanību uz nepieciešamību rūpīgi iepazīties ar elektronisko sakaru operatoru tīklu piedāvātajiem tarifiem un maksu par zvaniem uz citu operatoru klientu numuriem. Tādējādi tiktu mazināti gadījumi, kad patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jānorēķinās vairāk, nekā tas ir noteikts izvēlētajā tarifā.

KP ir saņēmusi vairākus iesniegumus par atšķirīgu tarifu piemērošanu zvaniem uz dažādiem elektronisko sakaru operatoru tīkliem. Iesniegumos ir norādīts, ka zvani, kas tiek veikti populārāko operatoru – SIA “Latvijas mobilais telefons”, SIA “Tele2”, SIA “Bite Latvija” un SIA “Lattelecom” – sakaru tīklos, ir iekļauti standarta ikmēneša maksā. Tajā pašā laikā par zvaniem uz citu, vairāk nekā 70 elektronisko sakaru operatoru numuriem, piemēram, SIA “CSC TELECOM” un SIA “Baltcom”, kuru pakalpojumus mēdz izmantot arī tādas iestādes kā slimnīcas un poliklīnikas, patērētājiem ir jāmaksā papildus.

Šādu situāciju KP skaidro ar to, ka atsevišķi populārākie operatori ietver visus iespējamos zvanus savos tarifos ar fiksēto mēneša maksu, kamēr citiem operatoriem tarifos ir iekļauti zvani tikai uz četriem populārajiem tīkliem Latvijā. Tā rezultātā patērētājiem, zvanot uz citiem tīkliem, par to ir jāmaksā papildus ierastajai ikmēneša rēķina summai.

Analizējot šādu tarifu piemērošanas praksi, KP secina, ka atšķirīgi tarifi uz dažu operatoru tīkliem veidojas tāpēc, ka savienojuma izveidei nepieciešams izmantot trešo personu pakalpojumus, kas operatoram, no kura veikts zvans, rada papildu izmaksas. Tā iemesla dēļ patērētāja izvēlētais elektronisko sakaru operators radītos izdevumus papildus izvēlētajai tarifa maksai iekļauj patērētāja rēķinā.

KP norāda, ka situācijas, kad patērētājs par papildu maksu uzzina tikai pēc ikmēneša rēķina saņemšanas, ir nepieļaujamas. Tādēļ, lai novērstu tamlīdzīgus gadījumus, KP aicina patērētājus pirms sakaru pakalpojumu sniedzēja izvēles noskaidrot, kas tiks iekļauts pakalpojumu tarifā un vai tiks piemērotas kādas papildu maksas.

Vienlaikus Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir izstrādājusi noteikumus, kuri pēc 2018. gada 1. janvāra sakaru operatoriem, izpildoties konkrētiem kritērijiem, uzliek par pienākumu pirms paaugstinātā tarifa zvanu veikšanas nodrošināt paziņojumu balss veidā par zvana cenu. KP ieskatā šāds paziņojums atrisinās situācijas, kad patērētājs par papildu izmaksām nav informēts līdz rēķina saņemšanai nākošajā mēnesī, kā arī ļaus patērētājiem objektīvāk izvēlēties sakaru operatora pakalpojumu sniedzēju, tādējādi veicinot sakaru operatoru sasvstarpējo konkurenci.

 
 
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Lasītākie jaunumi
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 269 iestādes
komentēt
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties